קבלה והתעסקות בחילופי זוגות

קבלת חברים לחילופי זוגות

 

על פי מחקר שנערך על ידי (Henshel (1973, התקבלות לתוך עולם חילופי זוגות, הסווינגינג בדרך כלל מתרחשת באמצעות הבעל.


היא מצאה כי הבעל היה הראשון שהכיר את עולם חילופי זוגות ב- 44% מהמקרים: האישה שמעה בפעם הראשון על חילופי זוגות רק ב- 16% מהמקרים. ברגע שהגילוי הראשוני נעשה עבר פרק זמן מסוים עד אשר הם שקלו באופן מעשי חילופי זוגות, ופרק זמן שני חלף עד אשר שקלו חילופי זוגות ולמעשה הגיעו להחלטה הסופית, ולבסוף, עוד פרק זמן עבר מרגע ההחלטה ועד להפיכתם מעורבים בחילופי זוגות הלכה למעשה.


ב- 68% מהמקרים היה זה הבעל אשר העלה את הצעת הסווינגינג. רק 3 נשים (12%) בקרב המדגם של Henshel העלו את ההצעה: ב- 20% הנותרים הייתה זו החלטה משותפת. לבסוף, 16 (64%) מהבעלים, בניגוד ל- 2 (8%) מהנשים, היו אחראים להחלטה הסופית להשתתף בחילופי זוגות.


לפיכך, Henshel מצאה כי הגבר הוא הכוח הדומיננטי בסיטואציית הסווינגינג. על בסיס הממצאים שלה היא טענה כי חילופי זוגות הינו מנהג גברי וקיים צורך להעריך מחדש את הטענה שאומרת כי הסווינגינג הינה תופעה שוויונית.


אולם, ממצאים אלו התבססו לחלוטין על תשובותיהם של 25 משיבים בלבד באזור טורונטו. נוסף על כך, היא ראיינה את האישה בלבד, ולכן קיימת אפשרות של הטיית דעה.

Varni (1974), אשר מצא כי הגבר יזם את הסווינינג ב- 15 מתוך 16 המקרים, מסכים גם כן לכך שהסווינגינג הינו מנהג גברי. אולם יש לציין שזוהי הייתה נקודת מחלוקת ( Bartell, 1971: Palson & Palson, 1972, Smith & Smith, 1970).

 

סיבות להתעסקות בחילופי זוגות

 מדוע אנשים הופכים להיות מעורבים בחילופי זוגות? מה מניע אותם לעסוק בפעילות הנחשבת באופן ברור כפעילות מחוץ לנורמות החברה שלנו?

הסיבות רבות ומגוונות. אולם, ישנן מספר סיבות מרכזיות שנמצאו חשובות:

אחת מהסיבות הראשוניות, אם לא העיקרית לתחילת מעורבות בחילופי זוגות סווינגינג הוא גיוון השותפים המיניים והחוויות המיניות. כאשר נתבקשו לציין את הסיבה העיקרית למעורבות בחילופי זוגות, הגיוון סומן על ידי 26% מהמשיבים במחקר אחד (Jenks, 1986).


התשובה השנייה השכיחה ביותר (19%) במסגרת אותו מחקר, הייתה סיבת ההנאה או ההתרגשות. הדבר כלל את הרעיון שחילופי זוגות היו, על פי הגדרתו של אחד הסווינגרים "פרי אסור" המעניק את ההזדמנות להשתתף בסגנון חיים "סוטה", המתריס נורמות מיניות חברתיות.

הסיבה השלישית השכיחה ביותר הייתה האפשרות לפגוש אנשים חדשים. 13% נתנו את התשובה הזו. Bartell (1970) גם כן מצא כי היבט הגדלת החיים החברתיים כהיבט חשוב, בקרב מדגם הסווינגרים שלו.


מציצנות גם כן צוינה כסיבה להתעסקות בחילופי זוגות. סווינגרים במחקרו של Bartell ציינו שצפייה באחרים בשעת מעשה אפשרה להם או ללמוד טכניקות חדשות בהן הם השתמשו כאשר חזרו לקשר הנישואים שלהם או בכדי להתגבר על מעצורים מיניים כלשהם שיתכן והיו להם עם בת/בן הזוג שלהם/ן.

מעבר להיבט "החינוכי" הצפייה בפעילויות סווינגינג מספקת, בייחוד עבור הגבר, ריגושים מיניים.

סיבות אחרות אשר צוטטו כוללות אספקת אמצעי דרכו האדם יכול לכבוש מחדש את נערותו, לספוק הרמה של האגו עבור האדם בכך שהאדם לומד שהיא או הוא מושכים את האחר ונחשק בעיני אנשים אחרים חוץ מבן/בת הזוג שלהם, והגברת ההתעניינות שלהם בבן/בת הזוג שלהם.   (Stinnett & Birdsong, 1978).


מאמרים נוספים

 מודל תהליך של חילופי זוגות

More articles that may interest you…